Aktualności

13 lutego 2020

Ochrona powietrza w Grana – spotkanie w siedzibie Spółki

W dniu 12 lutego 2020 r. odbyło się spotkanie z przedstawicielami: Urzędu Miasta i Gminy Skawina, Rady Miejskiej, Rady Naukowej powołanej przy Burmistrzu oraz przedstawicielami Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska i Starostwa Powiatowego. Tematem spotkania było przedstawienie działań podejmowanych przez Grana w zakresie ograniczania emisji do powietrza.

Jacek Hyla, Członek Zarządu ds. Produkcji Grana sp. z o.o. przedstawił i omówił deklarację firmy Grana dotyczącą ochrony środowiska oraz przeprowadzone w ostatnich 10 latach inwestycje w ochronę powietrza, których wartość osiągnęła prawie 5,5 mln zł. Zaprezentowane zostały również wyniki pracy nowych urządzeń dopalających spaliny na piecach prażalniczych. Podkreślono, że urządzenia ograniczyły emisje LZO o ponad 90%. Grana planuje dalsze inwestycje i będzie kontynuowała współpracę z Zakładem Oszczędności Energii i Ochrony Powietrza przy Głównym Instytucie Górnictwa w zakresie pomiarów i badania emisji pyłów i gazów.  Zebrane wyniki posłużą do określenia dalszych prac nad ograniczaniem emisji.

W 2020 roku Spółka przeprowadzi następujące działania:

  • Budowa nowego filtra workowego na suszarni rozpyłowej nr 2 (rok budowy 1975); urządzenie waży ok. 30 ton i ma wymiary 2,8 x 10,2 x 8,4 m. Koszt inwestycji to ok. 3,4 mln zł. Po zamontowaniu filtra workowego stężenie pyłu ogółem w powietrzu oczyszczonym wyniesie mniej niż 5 mg/Nm3. Zakończenie inwestycji i uruchomienie filtra planowane jest najpóźniej do 31 grudnia 2020 r. Taki sam typ filtra zamontowano w 2012 r. na suszarni rozpyłowej nr 3. Zmierzona w grudniu 2019 emisja pyłu na suszarni rozpyłowej nr 3 wskazuje na jeszcze niższe wyniki emisji pyłów, niż zakładano tj. stężenie 1,15 mg/Nm3; emisja 0,0466 kg/h
  • Likwidacja pieca Rototerm i demontaż dopalacza spalin. Te dwa emitory są wyłączone z eksploatacji i będą zdemontowane do dnia 31 marca 2020 r. Tym samy zmniejszona zostanie ilość emitorów w Grana z 24 sztuk do 22 sztuk.
  • W 2020 roku na wszystkich emitorach zostaną przeprowadzone kontrolne badania emisji pyłów i gazów przez akredytowane instytucje. Pozwoli to na weryfikację wyników emisji wykonanych w latach 2014-2016 oraz 2018-2019.
  • 29 stycznia 2019

    Nowatorska kawa zbożowa dla dzieci

    W styczniu 2019 roku rozpoczęliśmy projekt, którego celem jest opracowanie nowatorskiej kawy zbożowej dla dzieci w wieku 2-3 lata. Produkt, kawa zbożowa dla dzieci będzie charakteryzował się zredukowaną ilością zanieczyszczeń i podwyższoną wartością odżywczą, dostosowaną do potrzeb żywieniowych małych dzieci. Opracowana receptura będzie stanowiła nową kategorię produktową.

    Projekt współfinansowany jest ze środków Funduszy Europejskich. Wartość projektu: 2 120 082,87 PLN. Dofinasowanie z UE: 1 103 726,83 PLN

    11 listopada 2017

    The Allergy & Free From Show

    Targi konsumenckie The Allergy & Free From Show w Londynie (7-9 lipca 2017) i Liverpoolu (4-5 listopada 2017) to świetna okazja do tego, aby spotkać się z obecnymi i potencjalnymi konsumentami Barleycup – marki od kilkudziesięciu już lat obecnej w Wielkiej Brytanii na półkach sklepów ze zdrową żywnością. Targi The Allergy & Free From Show to cieszące się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem imprezy przyciągające konsumentów stosujących dietę bezglutenową, osoby z nietolerancjami pokarmowymi, wegetarian i wegan oraz wszystkich tych, którym bliski jest zdrowy styl życia i zdrowe odżywianie. Nasze produkty Barleycup i Chicorycup – napoje na bazie zbóż i cykorii, certyfikowane przez Coeliac UK (Stowarzyszenie Celiakii) okazują się nie tylko odpowiedzią na potrzeby konsumentów z określonymi wymaganiami żywieniowymi, ale przede wszystkim cieszą się ogromnym zainteresowaniem tych konsumentów, którzy poszukuję bezkofeinowych alternatyw dla kawy i herbaty. Podczas targów konsumenci mieli okazję spróbować naszych produktów oraz je zakupić w promocyjnej cenie. Targi odwiedzane się odpowiednio przez 37 000 (Londyn), 11 000 (Liverpool) konsumentów.
    15 października 2017

    Anuga – 7-11 października 2017

    W październiku 2017 firma GRANA zaprezentowała ofertę napojów ze zbóż i cykorii na Międzynarodowych Targach Spożywczych Anuga. Te pięciodniowe targi żywności odbywające się co dwa lata w Kolonii i są największą imprezą tego typu na świecie. Produkty firmy GRANA eksponowane były na stoisku Grupy CAFEA. Promowaliśmy najnowsze linie mieszanek – substytutów kawy wyprodukowanych na bazie jęczmienia, żyta i cykorii. Ponad 7000 wystawców z ponad 100 krajów oraz około 165 000 odwiedzających świadczy o randze imprezy i udowadnia, że Anuga jest ważnym miejscem spotkań przedstawicieli sektora gastronomicznego z całego świata.
    25 października 2016

    Nagroda Effie dla kampanii Inki

    Kampania reklamowa Inki „Połącz przyjemne z pożytecznym”, nad którą pracowaliśmy z agencją San Markos, otrzymała nagrodę Effie w kategorii żywność – brązową statuetkę.

    „Effie® Awards to najważniejszy i najbardziej prestiżowy konkurs marketingowy na świecie. Wyznacza rynkowe standardy efektywności oraz promuje wzorowe działania komunikacyjne. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 roku w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Konkurs Effie jest obecnie organizowany w 40 krajach na świecie.

    Prace zgłoszone do Effie® Awards oceniane są pod kątem wyzwań strategicznych i przyjętych celów, idei komunikacji i przekucia jej na działania reklamowe oraz efektów komunikacji”.

    sial-paris-2016-grana-stoisko
    21 października 2016

    Targi Sial Paris

    W dniach 16-20 października zaprezentowaliśmy nasze produkty – kawy zbożowe i cykoriowe – na targach w Paryżu. Na stoisku promowaliśmy portfolio naszych kluczowych marek: Inki, Barleycup i Chicorycup.

    Sial Paris to jedna z najważniejszych międzynarodowych imprez targowo-wystawienniczych dla branży rolno-spożywczej na świecie. Gromadzi około 7000 przedsiębiorstw z ponad 100 krajów. Wystawa jest organizowana co dwa lata od 1964 r.

    18 maja 2016

    Inka uhonorowana nagrodą Superbrands

    Inka – wiodąca marka kaw zbożowych na rynku polskim – została laureatem 10. edycji Superbrands. Inka znalazła się w gronie 42 laureatów nagrody przyznawanej przez konsumentów i ekspertów branżowych. Nasza marka rozpuszczalnej kawy zbożowej zdobyła nagrodę Created in Poland Superbrands, przyznawaną najsilniejszym polskim brandom.
    19 kwietnia 2016

    Barleycup obecny na targach Natural & Organic Products Europe

    W dniach 17-18 kwietnia wzięliśmy udział w targach Natural & Organic Products Europe w Londynie, prezentując marki: Barleycup i Chicorycup. Produkty Barleycup, jako bezkofeinowa alternatywa dla kawy, cieszą się dużą popularnością na rynku brytyjskim i są dostępne w sieciach sklepów ze zdrową żywnością. Chicorycup to produkty powstałe na bazie rozpuszczalnej cykorii, oferowane również w wersji Organic. Targi przyciągają około 10 000 odwiedzających, skupiają 650 wystawców promujących produkty naturalne, będące elementami zdrowej diety. Barleycup i Chicorycup, bezglutenowe rozpuszczalne napoje na bazie zbóż i cykorii, doskonale odpowiadają na potrzeby konsumentów.